Monday, August 11, 2008

Kenapa malang tak berbau???


Kenapa malang tak berbau??? Kalau berbau kan senang...Alkisahnya berlaku pada saya bila videocam Sony saya telah hilang...Dicuri @ tertinggal dimana??? Selepas difikir2 kali yg ntah ke berapa, memang sah ianya telah dicuri,tempat kecuriannya ialah di ofis, letak dalam almari lagi...

"dariNya ia datang, dan kepadaNya ia kembali", saya berkata pada hati saya sendiri.Boleh ke kata macam tu???Apa salahnya??Setiap apa yg ada memang hak mutlakNya, bila Dia nak ambik, Dia akan ambik, walau kat mana kita simpan sekalipun. Bila sampai detik dan waktu, pasti akan berlaku. Mcm kes saya, tak selalu videocam tu dibawa ke ofis dan tak mungkin sesuka hati tinggal lak kt ofis...Kalau tak hilang kat ofis, mungkin kat tempt lain

Apapun saya sebagai manusia biasa, ada jugak rasa terkilan sebab atas alasan kecuaian.Mungkin saya cuai dan leka... Apapun saya redha, mungkin dah tak ada rezeki, dan mungkin jugak Allah telah menjanjikan yang lebih baik lagi untuk saya. Tapi saya masih lagi berharap si penyamun tadi boleh pulangkan at least memory stick dan a few tapes inside. Namanya memeori stick coz dalamnya ada memori yang belum sempat di downloadkan dlm PC...Insyaallah, kalau Allah bukan pintu hati si penyamun tadi, tak mustahil saya akan dapat balik ...insayaallah...

No comments: